آينده تقاضاي بازار زعفران

 

تقاضا زعفران

بازار زعفران ظرف ۱۵ روز گذشته دي ماه همانند ماه قبل از رونق چنداني برخودار نبوده كه ناشي از افت تقاضا در بخش بازار هاي داخلي و خارجي بوده است. دربازارمصرفي داخلي به دليل عدم تقارن با روزهاي پيك مصرف همانند ماه محرم،عيد نوروز و ماه مبارك رمضان و در بخش بين الملل به دليل تعطيلي بازارهاي جهاني به مناسبت سال جديد ميلادي از تقاضاي قابل توجهي برخوردار نبوده است.

 

عرضه زعفران

از طرف ديگر كشاورزان زعفران نيز با توجه به كاهش قيمت زعفران نسبت به عرضه محصولات خود مقاومت نموده و انتظار دارند كه بازار به شرايط قبلي خود باز گردد.همچنين واحدهاي بسته بندي زعفران در مشهد با كاهش ۳تا۵ درصدي قيمت محصولات خود نسبت به آذرماه به فروش كالاهاي خود در بازار اقدام نموده اند.

 

قيمت هاي فعلي زعفران

قيمت هر كيلو پوشال درجه يك اصفهان محصول زراعي سال ۱۴۰۰  از كيلويي ۲۴ تا ۲۵ ميليون تومان در آخرين روزهاي هفته دوم دي ماه توسط تجار و واحد هاي بسته بندي از كشاورزان خريداري شد.همچنين زعفران سرگل درجه يك مشهد در بسته هاي شناسنامه دار ۲۵۰ گرمي از ۲۸ تا ۳۰ميليون تومان به ازاي هر كيلو محاسبه گرديد.

 

شرايط آتي بازار زعفران

با توجه به آينده تقاضاي بازار زعفران مبني بر افزايش تقاضاي آن از نيمه دوم بهمن ماه در بازارداخلي به دليل ايام عيد نوروز و ماه مبارك رمضان و همچنين با بازشدن بازارهاي جهاني پس از سال جديد ميلادي،بازار از رونق نسبي برخوردار خواهد گرديد.