مجموعه زعفران الهي دوست در راستاي ايجاد تسهيل و ارزش افزوده براي كليه علاقه مندان حوزه صادرات  و همچنين توسعه كسب وكار صادراتي خود در صدد برآمده است تا با استفاده از ظرفيت شبكه تامين كنندگان خود،اقدام به فراهم آوردن كليه مدارك موردنياز براي صادرات زعفران و در اختيار قراردادن اين خدمت براي علاقه منداني كه در اين حوزه قرار دارند،نموده است.

 

مدارك مورد نياز براي صادرات زعفران

براي صادرات زعفران به مدارك متعددي نياز است كه مي توان به موارد زير اشاره نمود:۱)گواهي مبدا ۲)گواهي بهداشتي ۳)فاكتور ۴)پكينگ ليست ۵)بارنامه

 

گواهي مبدا(Country of origin)

گواهی مبدا: سندی است که اتاق بازرگانی هر کشور برای کالا های صادراتی تنظیم و برای هر مورد صادرات ، صادر می شود. این سند محل (کشور) ساخت کالا ی مورد نظر را گواهی می کند و جزء اسنادی است که خریدار برای ترخیص کالا از گمرک به آن نیاز دارد، لذا در موعد مقرر به همراه سایر اسناد برای خریدار ارسال می گردد.

مندرجات گواهي مبدا

مشخصات فرستنده يا صادر کننده کالا بر اساس بارنامه حمل و پروانه گمرکی

مشخصات گيرنده کالا بر اساس بارنامه حمل

کشور سازنده بر اساس مندرجات پروانه گمرکی

مشخصات وسيله حمل بر اساس بارنامه حمل

مشخصات محموله و کالا بر اساس پروانه گمرکی و بارنامه حمل

وزن با ظرف و تعداد و نوع بسته بندی کالا

امضای گواهی مبدا توسط صادر کننده کالا

امضای گواهی مبدا توسط مرجع صادر کننده مبدا

گواهي مبدا زعفران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گواهى بهداشت نباتي(Phytosanitary Certificate)

گواهي بهداشت نباتي:گواهی است که به عنوان سند سلامت بهداشتی نباتات در دنیا شناخته می شود و در کشورهای مختلف توسط سازمانهای متبوع کشاورزی صادر می شود.در صورتيكه قصد صادرات این اقلام را نیز داشته باشید می بایستی کالای صادراتی خود را قرنطینه و مجوز قرنطینه ایران را اخذ و به خریدار خود در خارج ارائه کنید. چون خریدار کالای صادراتی شما بدون گواهی قرنطینه ایران نخواهد توانست کالای شما را ترخیص و از آن استفاده کند.

مندرجات گواهي بهداشت نباتي

همانند مندرجات ذكر شده در گواهي مبدا مي باشد

گواهي بهداشت نباتي

 

 

 

اينويس(Invoice)

نوعی سند تجاری و صورت‌حساب مهم در تشریفات گمرکی است.هر کالایی که از خارج از کشور تهیه می‌شود دارای صورت‌حساب اینویس است که ارزش کالای خریداری شده و میزان آن را نشان می‌دهد. بر اساس قوانین بین‌المللی این سند باید طی تشریفات گمرکی توسط فروشنده یا صادرکننده کالا تهیه شود و به نام خریدار زده شود. فروشنده پس از تنظیم صورت‌حساب اینویس باید آن را به امضا و تایید شخص مسئول این امر در شرکت خود برساند و سپس اینویس را برای گمرک ارسال کند. از سوی دیگر خریدار کالا نیز باید سند اینویس را در هنگام ترخیص کالا از گمرک کشور مقصد برای بررسی و تایید ارائه دهد.

مندرجات اينويس

تاریخ اینویس

شماره اینویس، شماره مسلسل، یا شماره تشخیص

اطلاعات فرستنده، صادرکننده یا فروشنده

اطلاعات گیرنده یا خریدار

کد تعرفه گمرکی

قیمت کل کالا

قیمت واحد کالا

تعداد کالا

شرح مشخصات کالا

ردیف کالا یا خدمات

 

Invoice