قیمت زعفران دی ماه۱۴۰۱

با توجه به نوسانات نرخ ارز در چند روزگذشته بازار زعفران نیز متاثر از این شرایط بوده و قیمت زعفران در اوایل دی ماه ۱۴۰۱ نزیک به ۷درصد افزایش داشته است.این افزایش ناشی از عدم عرضه زعفران توسط کشاورزان می باشد.

 

قیمت های فعلی زعفران

قيمت هر كيلو زعفران پوشال نو درجه يك اصفهان در اوايل دی ماه از كيلويي۲۹۵۰۰ تا ۳۰۵۰۰  ميليون تومان توسط تجار و واحدهاي بسته بندي از كشاورزان خريداري شده است.همچنين به خريداران عمده و كشاورزان اصفهان توصيه مي شود كه جهت دريافت آخرين اخبار بازار با راه هاي ارتباطي ما(تلفن تماس،وب سايت و شبكه هاي اجتماعي)در ارتباط باشند.

پيش بيني قيمت زعفران

با توجه شرایط  اقتصادی کشور،امکان ثبات قیمت زعفران در دي ماه ۱۴۰۱ بعید بنظر می رسد.

 

در ادامه اين مقاله شما مي توانيد از روند گذشته قيمت زعفران در آذرماه ۱۴۰۱ اطلاع پيدا كنيد.

 

كاهش قيمت زعفران آذرماه ۱۴۰۱

با عرضه زعفران نو و ادامه روند آن قيمت زعفران از ابتداي فصل برداشت تا اوايل آذرماه ۱۴۰۱ نزديك به ۳۰درصد كاهش داشته است.از علل اصلي كاهش قيمت زعفران در فصل برداشت مي توان به عرضه فراوان گل زعفران،عدم استقبال بازارهاي داخلي  و خارجي از عرضه محصول نو  و عدم تاثير محسوس اقدامات دولت براي خريد تضميني زعفران دانست.

قیمت های فعلی زعفران

قيمت هر كيلو زعفران پوشال نو درجه يك اصفهان در اوايل آذرماه از كيلويي ۲۷۵۰۰ تا ۲۸۵۰۰  ميليون تومان توسط تجار و واحدهاي بسته بندي از كشاورزان خريداري شده است.همچنين به خريداران عمده و كشاورزان اصفهان توصيه مي شود كه جهت دريافت آخرين اخبار بازار با راه هاي ارتباطي ما(تلفن تماس،وب سايت و شبكه هاي اجتماعي)در ارتباط باشند.

پيش بيني قيمت زعفران

با توجه كاهش ارزش اين محصول و نزديك شدن به كف قيمت آن و از طرف ديگر مقاومت كشاورزان براي عرضه آن به قيمت هاي پائين تر، احتمال توقف افت ارزش اين محصول وجود دارد.